Pallasacademie

Medewerkers van Stichting Pallas leren, vaak in gezamenlijkheid, vanuit nieuwsgierigheid, ontspanning en vrijheid. Binnen onze leergemeenschap werken we vanuit een gezamenlijke antroposofische visie en blijven onszelf onderwijzen om zo de ontwikkeling van onze scholen en van onze leerlingen te versterken.

Onder de noemer van de Pallasacademie komen professionalisering, studie en onderzoek samen. Stichting Pallas biedt verschillende mogelijkheden aan voor de (toekomstige) medewerkers.

Samen Opleidend Leren - SOL

Leren doen wij samen. Wij bieden studenten de mogelijkheid om het leraarsvak in de dagelijkse praktijk te ervaren en te leren. Naast het opdoen van vakkennis werken de studenten binnen een lerende gemeenschap op één van de Pallasscholen. Zij volgen na de eerste twee jaar Pabo een maatwerk traject in het derde en vierde jaar, waarbij de theorie wordt afgestemd op de praktijk.

Basisopleiding Vrijeschool Onderwijs – BVO

De leerkracht als maatschappelijk kunstenaar binnen het vrijeschoolonderwijs. Binnen de Pallasacademie wordt aan alle gekwalificeerde leerkrachten, die “vers” de vrijeschool binnenstappen, een tweejarige basisopleiding vrijeschool onderwijs aangeboden. Medewerkers van Pallasscholen dragen bij door hun eigen passie en kunde te delen in de BVO lessen. Leren doen wij samen.

L1003436

Pallasbeurs

Wij leren van en met elkaar in een professionele lerende omgeving. Vanuit de kernwaarde “eigenaarschap” biedt de Pallasacademie ruimte om de regie te kunnen nemen over eigen ontwikkeling en verdere professionalisering. De pallasbeurs, onderdeel van de Pallasacademie, is er voor alle Pallasmedewerkers. Jaarlijks maken ruim 175 medewerkers gebruik van de pallasbeurs.

Van leidinggevende naar schoolleider

Voor ervaren leidinggevenden van buiten de onderwijssector die bij Stichting Pallas als schoolleider komen werken, biedt Stichting Pallas een opleiding tot schoolleider. Tijdens de opleiding krijg je zicht op wat een leidinggevende positie in school betekent en ontdek je hoe eigen ervaring en expertise bijdragen aan het schoolleiderschap. Deze tweejarige opleiding wordt verzorgd door de BVS.

Zij-instromers

Onze deuren staan open voor zij-instromers. Ze zijn zeer welkom om bij ons te solliciteren. Wij hebben inmiddels een aantal jaren ervaring met het begeleiden en faciliteren van zij-instroomtrajecten. Mail voor meer informatie naar info@stichtingpallas.nl.